وذكر فإن الذكرى تنفع المؤمنين

     .. سبحان الله وبحمده في يوم مائة مرة حطت خطاياه وإن كانت مثل زبد البحر". **** وعن أبي هريرة و أبي سعيد رضي الله عنهما، عن النبي صلى الله عليه وسلم، قال: «إن الله اصطفى من الكلام أربعا: سبحان الله، والحمد لله، ولا إله إلا الله، والله أكبر *** قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «بخ بخ لخمس ما أثقلَهن في الميزان: لا إله إلا الله، وسبحان الله، والحمد لله، والله أكبر، والولد الصالح يُتوفَّى للمرء المسلم فيحتسبه ***

ad

الثلاثاء

ياصحبي يا اعظم صديق لي



ياصحبي يا اعظم صديق لي.

ابلغك تحياتي وقولك انك إنسان .

انا هاعترف لك وللكل معك وبكل صراحة انك مش أي انسان .........

انا خلاص مش قادر بجد وحشتنا , وكفاية ترجع لينا كفاية ... 

انا اسف يا صحبي ياعم الكل ياصيف .....

وأقولك ياصحبي انت اتاخرت كتير علينا .......

هترجع لينا امتى يا عم الحاج وحشتنا قوى ومش قادرين على بعدك.

تعاااااااالي انت بس يا أخي حتي ما بنصعب في عنيك من اللي ما بيرحم لاصغير ولاكبير .

يا صحبي لو يرضيك يبقي نضحي بنفسنا عشانك ولو يرضيني بعدك ما قولتلك كلامي اللي طالع من جوه قلبي ولو يرضيك ابيع التكييف اللي زعلك مني والمروحة اللي بعدتك عني يالا ياعم الحاج يالا السلامه ولو رسالتي وصلتلك ما تتأخرش في الإجابة والكل بقي سهل خاااااااااالص زي ما انت عارف ان الرسالة بتتبعت بالمحمول ولو حتي باللاب توب ولو غلبت ممكن تبعتلي علي الـEmail ولوالنت عندك تعبان زي كل الدنيا ما بتشتكي تبقي كفاية علينا انك نصحت صحبك بانه يخف علينا شوية ,والمعاملة اللي مش هي ما تنفع مع الكل لان الانسان قلب وإحساس ولو القلب اتجرح ما بينفع الاحساس مع الانسان اللي كان كله إحساس وده كله اللي كان في قلبي علشان انا ما بشيل أي حاجة في قلبي علشان قلبي كله أبيض مش زي قلب صحبك اللي مطلع عين اي حد لا يهموا لامؤاخذه الحيوان ولا حتي الانسان اللي قالك بكل صراحة ان صحبك قرب يدمر أي انسان وما بيهم قلب انسان ولاحتي لامؤاخذه حيوان .

وأرجوك لا تنسي انك وحشنا بجد مش علشان صحبك اللي مزعلنا ولا علشان مصلحتي لكن اشتقنالك يابن الايه اصل قربك يدفينا وبعدك عني يدمرنا مع صحبك اللي لا بيرحم ولا يحس حتي بينا .

طولت عليك ياصحبي ياللي وحشتنا كتيررررررررر . 

وسلامي لك ياصحبي ولو قدرت تبلغ سلامي لصحبك بلغ حتي ممكن يرااااااااااااعي عدم وجودك وحس بينا شويه .

ويلا سلامي لك ياصحبي يا اعظم صديق لي .

وبعد السلام ابلغ سلام لاحبابي واصحابي واهالي اللي اشارة واللي ما اشارة ليهم وما يزعلولش مني ولكن الكل في قلبي اذكرك واذكر نفسي واقولكم أني فاكركم ولو حتي ما باراسل واخذت اللي كتبته فوق حجه لاتواصل معكم يانسيني وابلغكم تحياتي يــــا كل أحبابي أحبابي في الله .

المشاركات الشائعة